De 500X beschikt over dezelfde eigenschappen die de Fiat 500 wereldwijd tot een icoon hebben gemaakt.
Eén blik volstaat om de typische kenmerken te herkennen die hij heeft geërfd van de ‘Cinquecento’ uit de jaren 60: de ronde dubbele koplampen, de trapeziumvormige, vooruitstekende neus, de verchroomde sierstrip op het front met het Fiat-embleem in het midden en de smalle luchtinlaat daaronder die zijn gezicht een glimlach lijkt te geven. En aan de achterzijde de karakteristieke achterlichten met een glanzende sierlijst rondom, de achterruit met afgeronde hoeken en het Fiat-embleem boven de verchroomde handgreep.
In de ‘City Look‘-versie laat de 500X zich van zijn meest elegante en kosmopolitische kant zien, met tal van verchroomde sierelementen die zijn exclusieve uitstraling versterken.
Het interieur van de Fiat 500X straalt kwaliteit en stijl uit. Het ergonomisch vormgegeven dashboard is bekleed met hoogwaardige soft-touch materialen, die perfect harmoniëren met het kunststof in carbon- of geborsteld aluminium-look dat is toegepast voor de tunnelconsole en de portierpanelen.
De grote, sterk geprofileerde stoelen zijn uiterst comfortabel. Ze zijn bekleed met tweekleurige bekleding van zwarte structuurstof in combinatie met grijze of rode technostof. De Lounge-uitvoering onderscheidt zich met bekleding van elektrogelaste grijze stof voor de middengedeelten en beige of bruin eco-leder in ‘prêt-à-porter’-look voor de zijkussens.
De exclusieve ambianceverlichting creëert een unieke sfeer die het verblijf aan boord nog aangenamer maakt.
Met de Drive Mood Selector op de middentunnel kun je het rijgedrag van de auto aanpassen aan je stemming en de rijomstandigheden. Je hebt daarbij de keuze uit drie verschillende ‘drive moods’: Auto, Sport en All-Weather.
INFOTAINMENT
Met het Uconnect™-multimediasysteem kun je alle audio- en telefoniefuncties van je auto bedienen.
Met behulp van het 5-inch kleurentouchscreen, spraakcommando’s of de bedieningstoetsen op het stuurwiel kun je bellen, afstemmen op analoge of digitale radiostations (DAB) of muziekbestanden beluisteren op externe apparaten zoals een mp3-speler, iPod of smartphone die zijn aangesloten via de USB- of Aux-ingang.
Naast Uconnect™ 5” Radio LIVE kun je ook kiezen voor Uconnect™ 5” Radio Nav LIVE en Uconnect™ 6.5” Radio Nav LIVE met 5- of 6,5-inch scherm en TomTom® of Navteq – navigatiesysteem, de ideale co-piloot die er met praktische navigatiefuncties voor zorgt dat je altijd vlot op je bestemming komt.
Met de Uconnect™ LIVE-app kun je het Uconnect™-systeem van je 500X integreren met je smartphone, waarna je vanaf het touchscreen op het dashboard direct toegang hebt tot de meer dan 100.000 webradiostations van TuneIn, de miljoenen songs op Deezer, het laatste wereldnieuws van Reuters en de tweets van iedereen die je volgt opTwitter. TomTom® LIVE biedt je via de Uconnect™-navigatiefunctie actuele informatie over onder andere het weer, files en snelheidscontroles, terwijl je met eco:Drive™ je rijstijl kunt verbeteren om brandstof te besparen en de CO2-emissie te beperken.
Via my:Car heb je alle informatie over je 500X ook beschikbaar op je smartphone: zo kun je op afstand nagaan of moet tanken, of het tijd is voor een beurt en zelfs waar je ‘m hebt geparkeerd!
WAARSCHUWINGSSYSTEEM VOOR BOTSING OP VOORLIGGER
Dit systeem maakt gebruik van radar- en videosensoren om te waarschuwen voor een dreigende botsing wanneer een te groot snelheidsverschil wordt waargenomen met een langzamer rijdende voorligger. Wanneer de bestuurder om de een of andere reden zelf niet ingrijpt, activeert het systeem automatisch de remmen om een botsing te voorkomen of de gevolgen daarvan te beperken.
DODEHOEKBEWAKING
Blind Spot Detection bewaakt constant de dode hoek aan de zijkant van de auto en waarschuwt met verlichte symbolen in de buitenspiegels wanneer hier andere weggebruikers worden waargenomen. Bij achteruitrijden waarschuwt het systeem ook voor van opzij naderende voertuigen.
WAARSCHUWINGSSYSTEEM VOOR ONBEDOELD VERLATEN RIJBAAN
Dit systeem waarschuwt de bestuurder wanneer deze mogelijk onbedoeld(zonder de richtingaanwijzers te bedienen) van rijstrook wisselt. Behalve met een waarschuwingssymbool in het instrumentenpaneel wordt de bestuurder ook geattendeerd doordat het stuurwiel extra weerstand biedt tegen stuurbewegingen in de ongewenste richting.